Procediment de sol·licitud i aceptació

PROGRAMES D'INTERCANVI INTERNACIONAL (Erasmus+, Global, Santander)

Els estudiants d'intercanvi han de provenir de les institucions sòcies de la UA. Per tant, un estudiant d'intercanvi deu primer ser nominat per l'oficina internacional de la seua institució d'origen.

Nominació d'estudiants per les universitats sòcies

La universitat d'origen ha d'enviar una llista dels estudiants d'intercanvi seleccionats per a estudiar en la UA a la següent adreça de correu:

En el seu missatge han d'indicar les següents dades de cada estudiant:

• Nom i cognoms
  • Àrea de coneixement (segons consta en l'Acord Bilateral)
  • Període d'estada:
    • 1er semestre (setembre -gener)
    • Any acadèmic complet (setembre -juny)
    • 2º semestre (gener-juny)

La Universitat d'Alacant enviarà a les institucions d'origen per correu electrònic, l'Usuari i la Clau perquè els seus estudiants facen la sol·licitud online. La Universitat d'origen ha de passar als seus estudiants seleccionats els usuaris i les claus d'accés per a la sol·licitud online.

Terminis per a nominacions:

• 1er semestre / any acadèmic complet: fins 1 juny
  • 2º semestre: fins 1 novembre

Procediment de sol·licitud online

Després de la nominació per la universitat d'origen, els estudiants d'intercanvi hauran de realitzar el procediment on-line íntegrament, en els següents terminis:

• fins 15 de juny per a l'1º semestre
  • fins 15 de novembre per alº 2 semestre

Els estudiants han de completar els següents passos:

1. Formulari de sol·licitud online

Els estudiants han d'emplenar el Formulari Online,al que accedeixen utilitzant el seu Usuari i la seua Clau, en el qual a més hauran de pujar:

1. Una còpia escanejada del seu document d'identitat (format PDF), instruccions.
  2. Una còpia escanejada del seu expediente académic (format PDF), instruccions.
Una vegada completat i envíado el Formulari Online, els estudiants obtenen un missatge de confirmació en la pantalla en el qual podran veure el seu e-mail de la UA.
Transcorregudes 24 hores, han de continuar amb el pas següent del procediment.
2. Obtenció dels codis d'accés al Campus Virtual UA

Els estudiants han de crear la seua contrasenya d'accés al Campus Virtual UA a través d'aquesta pàgina web, pots trovar ací les instruccions per fer-ho.

PÀGINA TEMPORALMENT FORA DE SERVEI - ELS ESTUDIANTS HAN DE SOL·LICITAR ELS SEUS CODIS ESCRIVINT A student.mobility@ua.es I SE'LS ENVIARAN PER EMAIL AL MÉS PROMPTE POSSIBLE.

3. Sol·licitud online de la Targeta Universitària

En el seu Campus Virtual, els estudiants han de sol·licitar la seua Targeta d'Estudiant Universitària (TIU), utilitzant una foto de passaport escanejada (veure instruccions).

4. Proposta de Learning Agreement online (Abans d'emplenar-ho, els estudiants han de consultar els apartats Acorde d'Aprenentatge online  i Programes d'estudis)

Els estudiants han d'emplenar la seua proposta de Learning Agreement a través del Campus Virtual (veure instruccions).

El coordinador acadèmic UA supervisarà la proposta de Learning Agreement, que una vegada aprove ho comunicarà per email a l'estudiant. Després de la seua aprovació, l'estudiant pot guardar o imprimir el document del Learning Agreement (format pdf) disponible en el seu CV, amb la signatura digital del coordinador UA .

Terminis:
              15 de maig al 15 de juny per al 1er semestre
              15 de maig al 15 de novembre per al 2on semestre

Notificació d'acceptació provisional als estudiants

La Universitat d'Alacant comunicarà, mitjançant e-mail, l'acceptació provisional als estudiants:

• durant el mes de juliol , per a aquells estudiants que vénen l'1º semestre o l'any acadèmic complet, i
  • durant el mes de desembre, per a aquells que vénen elº 2 semestre

Els estudiants seran definitivament acceptats quan s'incorporen a la Universitat d'Alacant, com a més tard, durant la primera setmana de classe; en cas contrari no podran estudiar en la UA.

ATENCIÓ : Els estudiants hauran d'incorporar-se a la Universitat d'Alacant el dia de la sessió d'orientació assignada per aquesta universitat. Aquesta cita serà comunicada per correu electrònic a partir de la finalització dels terminis de sol·licitud corresponents.

Carta d'acceptació

Només els estudiants no pertanyents a països de la Unió Europea rebran una Carta d'Acceptació per correu postal, perquè puguen sol·licitar el seu visat.
L'enviament de cartes es realitzarà a la fi de maig, sempre que l'estudiant haja completat els 4 passos descrits en l'apartat "Procediment de sol·licitud online".