Programa de beques MAEC-AECID

Convocatòria Art, Educació, Ciencia i Cultura 2019-2020

Introducció

Els programes de beques MAEC-AECID són un dels instruments de la política exterior espanyola. Les convocatòries que els desenvolupen s'integren en l'estratègia de cooperació universitària i científica per al desenvolupament del Ministeri d'Afers exteriors i de Cooperació d'Espanya, a través del Departament de Cooperació Universitària i Científica de la Direcció de Relacions Culturals i Científiques de l'Agència Espanyola de Cooperació Internacional per al Desenvolupament (AECID).

En l'àmbit universitari, l'Agència col·labora estretament amb les Universitats Espanyoles a través de la seua participació en l'Observatori de la Cooperació Universitària al Desenvolupament, l'estructura del qual forma part de la Conferència de Rectors de les Universitats Espanyoles (CRUE). Les Ambaixades d'Espanya i els Centres Culturals i Centres de Formació de la AECID ofereixen els seus espais i recursos perquè les becàries i becaris que es presenten en les seues dependències tinguen una oportunitat única de formació de cara al seu futur professional.

Descripció

Les beques MAEC-AECID contribueixen a l'enfocament del desenvolupament com una política d'Estat que fomenta la transferència de coneixement, l'aprofitament de capacitats i la creació d'oportunitats com una inversió solidària i de futur, en el marc dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de l'Agenda 2030.

Resum del programa de Beques MAEC- AECID 2019-2020

I.1 Programa de beques per a la Real Acadèmia d'Espanya a Roma (RAER).

• Sol·licituds, del 20 de març al 3 d'abril de 2019.

I.2 Programa de beques de formació en gestió cultural i diplomàcia científica en la xarxa exterior de representacions diplomàtiques, centres culturals d'Espanya i en la AECID.

• Sol·licituds, del 18 de març a l'1 d'abril de 2019.

I.3 Programa de beques de formació en cooperació per al desenvolupament en els Centres de Formació de la Cooperació Espanyola a Amèrica Llatina.

I.4 Programa de beques de col·laboració formativa en les seus de les Acadèmies associades a la Real Acadèmia Espanyola (RAE).

• Sol·licituds, de l'1 al 15 d'abril de 2019.

I.5 Programa de beques per al Col·legi d'Europa.

• Sol·licituds, del 18 de març a l'1 d'abril de 2019.

I.6 Programa de beques de formació musical d'excel·lència a l'Escola Superior de Música Reina Sofia (ESMRS).

• Sol·licituds, del 13 al 28 de maig de 2019.

I.7 Programa de beques de Màster per a funcionaris i personal integrat en els sistemes públics dels països inclosos en les estratègies bilaterals del V Pla Director de la Cooperació Espanyola.

Subdirecció de Cooperació Universitària al Desenvolupament

Alacant (Espanya)