Jornades de sensibilització sobre els ODS

La Universitat d'Alacant, a través del Secretariat de Projecció Internacional i Cooperació, organitza unes jornades per a donar a conèixer els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS).

Els 17 ODS, que al seu torn es divideixen en 169 metes, i que van ser aprovats per les Nacions Unitats al setembre de l'any 2015, suposen un repte al que tots hem de contribuir per a fer un món més just i sostenible per a les noves generacions.

Jornades patrocinades per la Direcció general de Cooperació i Solidaritat de la Generalitat Valenciana.

ACTVITATS PREVISTES

Taller: Voluntariat i Cos Europeu de Solidaritat

• Data: dimarts, 5 de març, 12,30 h.
  • Lloc: Saló d'Actes de l'Aulari II
  • Resum: Es donarà una xarrada de 30 minuts aproximadament per a explicar com pot participar el alumnat de la UA en el programa de voluntariat europeu, en el marc d'activitats solidàries de la Unió Europea.
    Una gran oportunitat per a realitzar una estada des de 3 a 12 mesos en un país de la UE, amb totes les despeses pagades.
  • Confirmar assistència a:  p.codesarrollo@ua.es

Taller: "Munta els teus Objectius de Desenvolupament Sostenible"

VOLEM SOCIETATS MÉS SOSTENIBLES?

RECORDA: TU FORMES PART DE LA CADENA CAP A LA SOSTENIBILITAT

• Data: dimats, 5 de març, 13,00 h.
  • Lloc: Hall  Aulari II
  • Resum: Taller premiat en l'I Concurs "Comunicant els ODS" de la Direcció general de Cooperació i Solidaritat de la Generalitat Valenciana, per a donar a conèixer els 17 ODS amb un format interactiu i participatiu
  • Assistència lliure

Curs: “Integració curricular dels ODS en la docència i l'aprenentatge universitari”

• Objectius:
    • Conèixer i comprendre adequadament la naturalesa dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) en el marc de l'agenda del desenvolupament internacional.
    • Identificar estratègies docents de transversalitat que ens permeten incorporar els ODS en la docència universitària.
    • Iniciar-se en l'adquisició de les competències docents per a la transmissió transversal dels ODS a l'alumnat universitari dels diferents estudis de Graus i Postgrau

INSCRIPCIÓ: del 27 de febrer al 4 de març, ambdos inclusivament

AFORAMENT LIMITAT PER ORDRE D'INSCRIPCIÓ

• Dirigit: A docents i estudiants de la UA.
  • Data: dimarts i dimecres, 5 i 6 de març (de 9 a 14 hores)
  • Lloc: Aula ED/1-14 Facultat d'Educació.
  • Resum: Diverses persones expertes explicaran les seues experiències en la integració de l'ensenyament incloen els Objectius de Desenvolupament en la docència universitària.
  • Programa:

Dimarts 5 de març. (4,5 hores presencials).

09.00 hores : Introducció als ODS i l'Agenda 2030.

10.00 - 12 hores : Metodologia per a la inclusió dels ODS en la docència universitària.

Pausa: de 12 a 12.30 hores.

12.30 hores a 14 hores: Taller sobre experiències pràctiques en la impartició de docència amb enfocament transversal de gènere.

Dimecres 6 de març. (4,5 hores presencials).

09.00 a 10,30 hores : Taller sobre experiències pràctiques en la implantació dels ODS en la docència.

Pausa:  de 10,30 a 11 hores.

11 a 12,30: Realització de treballs pràctics en la programació d'assignatures del professorat assistent.

12,30 a 14 h: Discussió i posada en comú de les propostes elaborades pels participants.

TeatrODS

• Data: dimecres, 6 de març.
  • Lloc: Cafeteria Escola Politécnica Superior, 13h.
  • Resum: El grup Ilewasi organitza un teatret per a donar a conèixer amb humor els reptes que suposen els 17 ODS.
  • Assistència lliure

Subdirecció de Cooperació Universitària al Desenvolupament