Programa de Voluntariado Universitario Europeo (EVS)

Descripción

• Dirigido a los jóvenes que participan de forma individual o de forma conjunta en actividades no lucrativas y no remuneradas en un país diferente al de su residencia.
  • El voluntariado internacional se establece como un mecanismo para la promoción y coordinación de los valores de la solidaridad, la acción cívica y la responsabilidad social de los estudiantes de nuestra universidad y también como una herramienta para la educación y formación complementaria de la educación que reciben los estudiantes.
  • Este objetivo del programa es facilitar la participación activa de los estudiantes en la sociedad civil, la promoción del aprendizaje colectivo y el conocimiento y aceptación de las diferentes realidades.

Objetivos

• Proporcionar al alumnado criterios de solidaridad, tolerancia, compromiso y respeto.
  • Promover la reflexión y el espíritu crítico.
  • Promover el trabajo en equipo y potenciar los mecanismos para la solución de conflictos y la elaboración de soluciones constructivas.
  • Promover la formación personal y profesional del alumnado a través de la participación solidaria de los estudiantes.

¿Cómo participar?

• Si tienes entre 18 y 30 años e interés en vivir una experiencia como voluntario/a en otro país, pásate por nuestra oficina y te informaremos de las opciones que existen.
  • Te pondremos en contacto con otras instituciones o asociaciones de otros países.
  • Podrás irte con una ayuda económica para el desplazamiento, y con todos los gastos pagados de manutención, alojamiento y seguro médico

Guía práctica

22/05/2018
EVS in PA.G.U.R.O.

EVS in PA.G.U.R.O., in Casapesenna, Italy, From 01/04/2018 to 30/09/2018, need 2 volunteers to  to support communication and social media of the youth centre, helping with tasks connected to the hosteling activities, gardening activities, promotional initiatives and campaigns for the local development, paint the walls that separate the building to the street with colorful murales inspired at topics connected with fight against the mafia, supporting and implementing a campaign on environment protecion and urban redevelopment.

22/05/2018
Building Communities Continues

Building Communities Continues  in Zilina, Slovakia, are looking for volunteers  in 4x 12 months term ( 01.09.2018-31.08.2019), or 3x 2 months term ( 01.07.2018-31.08.2018). This projcet is focused on supporting nonformal education and personal development of young people and youth workers through program activities.

15/05/2018
Kindergarten Goyastraße

FAIRbund e.V., in Kindergarten Goyastraße, Leipzig, Germany, are looking for 1 volunteer,  to working together with the educationalists, supporting their daily work with children. He/she will have an opportunity to develop their own interesting projects and activities for children, From 01/11/2018 to 31/10/2019.

15/05/2018
Mothers in Action

Società Cooperativa Sociale SIDEREA are looking forward to host 4 volunteers to  serve in a community for mothers with children victims of violence. The voluntary activity will be divided as follows: 5 days a week for 5 hours a day, a total of 24 week(s) during the period Jun 2018 to Jan 2019.

10/05/2018
International Community for Development

Short-term EVS project from 01.08-28.09.2018 in Latinovac, Croatia, Looking for 15 volunteers Latinovac, with less than 60 inhabitants, is one of the smallest villages in Croatia. For that reason, we are looking for volunteers willing to live in the rural area, within an international group of volunteers!

10/05/2018
Youth and the city

INPRO are looking forward to host 8 volunteers from programme countries to join us to 6-months mobilities.

First round of 4 volunteers is to arrive in August/September 2018, the second round in Feb/March 2019.

The mission is in the city center in Rzeszow, the capital city of Podkarpackie Province in South-East Poland.

Más ofertas:
Si deseas recibir información sobre las ofertas de voluntariado europeo, pincha aqui.
Siguenos en Twitter (@internacionalUA) o en Facebook (UA Internacional)

Información general voluntarios UA

Alumnos UA interesados en participar en voluntariado Europeo

Instituciones acreditadas